IBM i Danmark
IBM Danmark ApS er Danmarks største IT-virksomhed og blev etableret i Danmark i 1950. IBM's danske hovedkontor ligger i Holte nord for København. IBM kan med sine 2.300 danske medarbejdere og flere hundrede teknologiske og forretningsmæssige samarbejdspartnere i Danmark hjælpe danske virksomheder med at opnå en effektiv IT-drift.

IBM leverer IT-serviceydelser og sælger hardware- og softwareprodukter, der hovedsageligt er udviklet i IBM's forsknings- og udviklingslaboratorier. IBM's kunder spænder lige fra store selskaber til mindre og mellemstore virksomheder samt organisationer i både den offentlige og den private sektor. IBM og vores Business Partnere kan sammen tilbyde totalløsninger, der også omfatter finansiering.

IBM Global Services
I løbet af sidste halvdel af 1990'erne blev IBM til en servicevirksomhed. Servicevirksomheden IBM Global Services genererer nu ca. 50 % af IBM's samlede salg. IBM kunne med købet af PwC Consulting etablere IBM Business Consulting Services og har dermed fået tilført den brancheekspertise, som kunderne kræver. Dette blev yderligere konsolideret med købet af Mærsk Data Gruppen, og IBM Global Services har nu indgående viden og kompetencer inden for både finansiering, outsourcing af forretningsprocesser, HR-udvikling samt transport- og forsyningskædeprocesser.

IBM Global Services er en af landets største konsulentvirksomheder og enestående ved sit omfattende udbud af serviceydelser. IBM Global Services' medarbejdere i Danmark deler deres viden og erfaring med kolleger i hele verden. De kan sammen med samarbejdspartnere tilbyde en bred vifte af faciliteter til udvikling af on demand-løsninger. IBM-konsulenter kan udvikle forretningsmodeller og driftsstrategier, kundetilpasse løsninger, køre test, implementere og vedligeholde løsninger samt levere uddannelse og træning. De kan også overtage hele ansvaret, dvs. køre IT-driften for virksomheder, der vælger at outsource deres IT-drift eller nogle af deres forretningsprocesser til IBM.

IBM's servicevirksomhed tilbyder også konsulentbistand til forretningssystemer, f.eks. SAP, Siebel og Dassault Systèmes.

IBM Global Services' forretningsområder
Konsulenter i IBM Business Consulting Services kan tilbyde professionelle og branchespecifikke serviceydelser. Enhedens styrke er dens evne til at integrere forretnings- og driftsudvikling med tekniske løsninger fra IBM og andre leverandører. IBM's Integrated Technology Services beskæftiger specialister, som kan give teknisk konsulentbistand samt installere, drive og vedligeholde systemer eller programmer. IBM-teknikerne kan hjælpe virksomheder med at udvikle effektive, åbne og sikre IT-infrastrukturer med stor tilgængelighed, som nemt kan tilpasses skiftende behov. Serviceydelserne strategisk outsourcing, e-business-hosting og programstyring henvender sig primært til kunder, der outsourcer eller overvejer at outsource) deres IT-infrastrukturer, IT-drift eller udvikling af programmer og forretningsprocesser til IBM